Subject: Pretensioon/selgitustaotlus - RE: SOFTacademy projekt - Ajutine liikluskorralduse muudatus 19.05 - 08.06.2025.
From: "Uku Andressoo" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Anneli Antsman" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>,Vassil Hartšuk <[email-masked]>,Päästeamet <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "'Juhatus KU'" <[email-masked]>
Date: Mon, 19 May 2025 09:58:52 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tallinna Rohepöörde büroo

Tallinna Transpordiamet

Tallinna Linnaplaneerimise Amet

Päästeamet

Mustamä Linnaosa Valitsus

Pretensioon/selgitustaotlus

1) Kü Akadeemia tee 2 on majaelanike palvel(kokku 97 allakirjutanut) teile 
korduvalt selgitanud, et ei nõustu Akadeemia tee 4, 6, 14 ja 22 majade 
Akadeemia tee poolsete sissepääsuteede ristmike sulgemisega kuna see toob 
kaasa elamute juurde pääsemiseks olulise autode liiklusintensiisvsuse kasvu 
elamukvartalite sisetänavatel, mille tõttu väheneb oluliselt elamukvartalis 
liikuvate jalakäijate ja kergliiklejate turvalisus ja lisaks ummistab 
selline juurdepääsude blokeerimine autode liiklust kahel järgijäetaval 
elamukvartali juurdepääsuristmikul.
Seega küsimusd:
1. Miks tahetakse SOFTacademy välialade ümberehitusprojektiga vähendada 
jalakäijate ja kergliiklejate turvalisust elamukvartalisiseselt?
2. Millisel õiguslikul alusel kitsendatakse ja piiratakse oluliselt 
inimvaenulikumaks Akadeemia tee 4, 6, 14 ja 22 SOFTacademy projektiga 
naabruses asuvatele korterelamutele Akadeemia tee 2; 10; 16; 26; 26a ja 
Ehitajate tee 11; 13; 15; 17; 19; 21 autode, s.h. päästeautode juurdepääsu 
liiklust?
3. Milliste õiguaktisätete alusel käesolevat uuringut läbi viiakse?

2) Akadeemia tee 4, 6, 14 ja 22 majade Akadeemia tee poolsete vahetute 
otseühenduste sissepääsuteede ristmike sulgemisega elamukvartalisse, millega 
kaasneb sel juhul elamutele ligipääsuks liiklusintensiivuse oluline tõus 
elamukvartali siseteedel on otseselt vastuolus ka kehtiva Mustamäe linnaosa 
üldplaneeringu liikluse kahjulike mõjude vähendamise meetmetega, mille 
alusel peaks hoopis mootorsõidukite liikumist elamukvartalitesiselt 
piirama - P 3.1.9 "Mikrorajoone läbiva mootorsõidukiliikluse piiramine 
vähendab müra ja õhusaastet elamualal"
Seega küsimus:
1. Mis põhjusel ja milliste õiguaktisätete alusel tahetakse SOFTacademy 
välialade ümberehitusprojektiga suurendada mootorsõidukiliiklust 
elamukvartalisiseselt?

3) Teie poolt edastatud liikluskorralduse skeemil on näidatud küll suletavad 
elamukvartali sissesõiduteede ristmikud kuid ei ole näidatud, milliste 
sissesõiduteede ristmike ja elamukvartalisiseste tänavate kaudu on inimestel 
peale nimetatud sissesõitude sulgemist võimalik oma elamu juurde sõita.
Seega küsimus:
1. Kas ja millal edastatakse kõikidele liiklusmuudatuse mõjuvälja jäävatele 
autodega liiklejatele(Akadeemia tee 2; 10; 16; 26; 26a; Ehitajate tee 11; 
13; 15; 17; 19; 21 ja Akadeemia tee 4, 6, 14; 22 elanikele ja külastajatele) 
täpne ülevaatlik selgitustega liiklusskeem?

4) Olete esitanud uuesti SOFTacademy välialade ümberehitusprojekti 
põhiprojekti projekteerimistingimuste taotluse 24.04.2025, millega on 
kavandatud Akadeemia tee 4, 6, 14 ja 22 majade Akadeemia tee poolsete 
sissepääsuteede ristmike sulgemine jäädavalt. Seaduse alusel otsustakse 
projekteerimistingimuste väljastamine 30 päeva jooksul. Samas te ei ole 
ennem projekteerimistingimuste taotlemist endale selgeks teinud Akadeemia 
tee poolsete sissepääsuteede ristmike sulgemisega kaasnevaid olulisi, 
elamukvartalisisese liiklusturvalisuse vähenemise ja müra ning õhusaaste 
suurenemise mõjusid ennem projekti eskiis koostamist, mis on sellisel juhul 
elementaarne. Ühtlasi ei ole te ennem välja selgitanud liiklusmuudatuste 
mõjualasse jäävate naaberkorterelamute Akadeemia tee 2; 10; 16; 26; 26a; 
Ehitajate tee 11; 13; 15; 17; 19; 21 elanike seisukohti ja ei ole küsidud 
elanikelt nõusolekut antud liiklusmuudatuste läbiviimiseks.
Seega küsimused:
1. Millisel põhjusel on ennem välialade ümberehituse põhiprojekti tingimuste 
taotlemist jäetud SOFTacademy projekti läbiviijate poolt teostamata 
liiklusmuudatuste uuring ja jäetud küsimata liiklusmuudatuste mõjualasse 
jäävate naabermajade elanike nõusolekud projektiga kaasnevate elamute 
juurdepääsukitsenduste, liiklusturvalisuse vähenemise ning müra ja õhusaaste 
suurenemise kohta?
2. Kas põhjus on selles, et soovitakse projekteerimistingimused ennem kätte 
saada kui naaberelamute elanikud hakkavad aru saama neid puudutavatest 
negatiivsetest piiravatest ja häirivatest mõjudest, et välistada seadusega 
ettenähtud ajal projekteerimistingimuste vaidlustamine?

5) Akadeemia tee 4, 6, 14 ja 22 majade Akadeemia tee poolsete 
sissepääsuteede ristmike sulgemise tagajärjel tekivad tupiktänavad, mistõttu 
kaob päästeautodel talveperioodil Akadeemia tee äärde lükatud lumvallide 
tõttu vajalik kahelt poolt ligipääs elamutele.
Akadeemia tee 4 teeotsa sulgemisega blokeeritakse ka päästeautode otsene 
kahepoolne juurdepääs liiklusmagistraalilt kõrghoonetele Akadeemia tee 2; 
Ehitajate tee 11 ja Ehitajate tee 13.
Seega küsimus:
1. Kas Päästeamet on andnud nõusoleku Akadeemia tee 4, 6, 14 ja 22 majade 
Akadeemia tee poolsete I mikrorajooni sissepääsuteede ristmike alaliseks 
sulgemiseks?

Vastused palun saata minu allolevale meiliaadressile ja kõikidele projektiga 
seotud ning puudutatud osapooltele.

Mõistlike lahendusi soovides!

Lugupidamisega

KÜ Akadeemia tee 2
Uku Andressoo
Juhatuse liige
5020965
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

  _____

From: Kadri Auväärt [mailto:[email-masked]]
Sent: Sunday, May 18, 2025 9:26 AM
To: Akadeemia 2 KÜœ; [email-masked]; Madara tn 5 KÜ; Uku 
Andressoo; Sõpruse pst 200 KÜ 1; [email-masked]; 
[email-masked]; Ehitajate 86 KÜ; [email-masked]; KÜœ 
Majaehitaja; [email-masked]; Akadeemia tee 26a KÜœ; 
[email-masked]; [email-masked]
Cc: Rasmus Eerma; Kristo Tuul; Mattias Malk; Karin Luhaäär
Subject: RE: SOFTacademy projekt - Ajutine liikluskorralduse muudatus 
19.05 - 08.06.2025.

Head SOFTacademy piloodi ala ja naabruskonna majade esindajad

Meenutan, et alates esmaspäevast 19.05.2025 toimub ajutine liikluskorralduse 
muudatus SOFTacademy piloodi alal. Jagan teiega ajutise liikluskorralduse 
skeemi, allpool ka pisut täiendatud teade eesti ja vene keeles. Palun teil 
jagada infot majaelanikega. Märgid ja tõkised paigaldatakse alale 
orienteeruvalt esmaspäeva keskpäeval.

Ajutine liikluskorralduse muudatus!

19.05.-08.06 2025

Teade:

19. maist kuni 8. juunini toimub ajutine liikluskorralduse muudatus, mille 
käigus suletakse autoliiklusele Akadeemia tee 4, 6, 14 ja 22 majade 
lõunapoolsed ehk TalTechi poolsed sissepääsuteed. Sel perioodil jääb 
autodele ligipääs hoovidesse põhjapoolsest küljest, sisetänava kaudu 
Ehitajate tee poolt või Akadeemia tee 26 maja juurest.

Akadeemia kvartalis, Mustamäe I mikrorajoonis on hoovialadel liikumisruum 
jagatud autode, jalgratturite ja jalakäijate vahel. Hoovialade turvalisuse 
tõstmiseks ja parkimiskorralduse parandamiseks näeb Akadeemia tee 4, 6, 14 
ja 22 hoovialade eskiis ette majade ees läbiva autoliikluse sulgemist. 
Ajutise liikluskorralduse muudatuse eesmärk on testida muudatuse mõju ja 
võtta seda arvesse põhiprojekti täiendamisel. Perioodi vältel teostab 
Transpordiamet mõju hindamiseks vaatlusi Tallinna Strateegiakeskuse 
tellimusel ja osana SOFTacademy projektist.

Küsimuste korral võite kirjutada:  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

Временное изменение схемы организации дорожного движения

с 19 мая по 8 июня 2025 года

Уведомление:

С 19 мая по 8 июня 2025 года в районе квартала Академия (Мустамяэ I 
микрорайон) будет действовать временная схема организации движения. В рамках 
этих изменений будет перекрыт проезд для автотранспорта к домам по адресу 
Akadeemia tee 4, 6, 14 и 22 с южной стороны (со стороны TalTech). В течение 
этого периода доступ во дворы будет осуществляться с северной стороны — 
через внутреннюю дорогу со стороны Ehitajate tee или от здания по адресу 
Akadeemia tee 26.

Во дворовых территориях квартала движение будет организовано с учетом 
совместного использования пространства автомобилистами, велосипедистами и 
пешеходами. В целях повышения безопасности и улучшения парковочной ситуации, 
эскизный план дворов у домов Akadeemia tee 4, 6, 14 и 22 предусматривает 
ограничение сквозного движения перед зданиями.

Цель временной схемы — протестировать влияние предлагаемых изменений, чтобы 
учесть результаты при доработке основного проекта.

В указанный период также будет проводить исследования по оценке воздействия 
по заказу Таллиннского стратегического центра и в рамках проекта 
SOFTacademy.

Если у вас возникнут дополнительные вопросы, пожалуйста, обращайтесь по 
адресу:

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lugupidamisega ja parimate soovidega

Kadri Auväärt

SOFTacademy projektijuht/project manager

rohepöörde büroo/Green Transition Bureau

strateegilise planeerimise teenistus/

Tallinn Strategic Management Office

Kaarli pst 1, Tallinn 11019

tel +372 53015222/+372 56690581

From: Kadri Auväärt
Sent: Monday, May 12, 2025 1:01 PM
To: [email-masked]' <[email-masked]>; 
[email-masked]' <[email-masked]>; Madara tn 5 KÜ 
<[email-masked]>; Uku Andressoo <[email-masked]>; 'Korteriühistu' 
<[email-masked]>; [email-masked]' 
<[email-masked]>; [email-masked]' 
<[email-masked]>; [email-masked]' <[email-masked]>; 
[email-masked]' <[email-masked]>; KÜœ Majaehitaja 
<[email-masked]>; [email-masked]; Akadeemia tee 26a KÜœ 
<[email-masked]>; [email-masked]' <[email-masked]>; 
[email-masked]' <[email-masked]>
Cc: Rasmus Eerma <[email-masked]>; 'Kristo Tuul' 
<[email-masked]>; Mattias Malk <[email-masked]>; Karin Luhaäär 
<[email-masked]>
Subject: SOFTacademy projekt - Ajutine liikluskorralduse muudatus 19.05 - 
08.06.2025.

Lugupeetud SOFTacademy pilootala lähipiirkonna elanikud.

Informeerime ajutisest liikluskorralduse muudatusest, mis võib puudutada ka 
teie maja elanike autoga liiklemist. Täpsemat informatsiooni projekti, sh 
ajutise liikluskorralduse muudatuse, kohta  jagame projekti veebilehel 
(softacademy.ee) ja SOFTacademy Facebook lehel.

Palume teil jagada infot maja e-posti listis ja stendil. Poster selleks on 
lisatud kirjale.

Perioodil 19.05.– 08.06.2025 toimub ajutine liikluskorralduse muudatus, 
mille käigus puudub juurdepääs Akadeemia tee 4, 6, 14 ja 22 hoovialadele 
Akadeemia tee kaudu.

Juurdepääs hoovialadele jääb avatuks põhjapoolsest küljest, Ehitajate tee 
poolt ning Akadeemia tee 26 maja juurest.

Ajutise liikluskorralduse eesmärk on hinnata muudatuse mõju ning vajadusel 
kavandada leevendusmeetmed põhiprojekti koostamise etapis.

Uuring viiakse läbi Tallinna Strateegiakeskuse tellimusel, SOFTacademy 
projekti raames.

Lugupidamisega,

Kadri Auväärt

Kadri Auväärt

SOFTacademy projektijuht/project manager

rohepöörde büroo/Green Transition Bureau

strateegilise planeerimise teenistus/

Tallinn Strategic Management Office

Kaarli pst 1, Tallinn 11019

tel +372 53015222/+372 56690581

 <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient> 
Viirusevabawww.avast.com 
<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>